RSS

Wednesday 9 March 2011

Кто он такой ? (သူ ဘယ္သူလဲ?)





* Он сам посадил дерево, цветок в саду .
И смотрел как растут и плодоносят они.
Как он счастлив!
Он походит на садовника.


* Он горел сам, принося в жертву всё
Жертвуя даже собой
Как он счастлив!
Он походит на свечу.



* Он днём и ночью освещает землю
Удаляя темноту и мрак,
Как он счастлив!
Он походит на Солнце и Луну.


* Он сам узнал в учёбе всё ,
Преподавая студентам, давая знания
Как он счастлив!
Он походит на мать и отца.

* Так, кто же он такой ?
Кто он ?
Он – мой дорогой преподаватель.


НВЕ ШВАН У
(РХТУ)
(5-10-2009)
«для всех преподавателей »



စာေရးသူ ရဲ႕ ယခုလက္ရွိ ဘ၀ လက္ရွိ အေျခအေန အထိ ရွင္သန္ေနထိုင္ေနစဥ္ကာလတစ္ေလွ်ာက္ ရတနာ(၃)ပါး ႏွင့္ ေက်းဇူးရွင္ မယ္မယ္ ဘဘ ၿပီးရင္ အေလးအျမတ္ထားရတဲ့ သူကေတာ့ အနႏၱဂုိဏ္း၀င္ သင္ဆရာ ျမင္ဆရာ ၾကားဆရာ မ်ားပင္ျဖစ္သည္..။သို႕အတြက္ေၾကာင့္လည္း ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ေအာက္တုိဘာ (၅)ရက္ေန႕ ဆရာမ်ားေန႕မွာ ျမတ္ဆရာမ်ားကို ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ရင္း ရုရွားလို ကဗ်ာေလးတပုဒ္ေရးျဖစ္သည္ေလ..။
စာေရးသူ တို႕ ျမန္မာလူမ်ဳိးအေနျဖင့္ ျမတ္ဆရာကို အေလးအျမတ္ထားၾကပုံ ကို ရုရွားဆရာဆရာမေတြကို သိေစခ်င္တဲ့ သေဘာပါပဲ..။ တခါတေလ ႏွစ္သစ္ကူးတဲ့အခ်ိန္ဆို စာေရးသူ ျမန္မာလူမ်ဳိးဆိုတဲ့အသိႏွင့္ ရုရွားဆရာဆရာမေတြကို ကန္ေတာ့ျဖစ္သည္...။သူ႕တို႕အတြက္ အေလ့အထမရွိသည့္အတြက္ စာေရးသူတို႕ ကန္ေတာ့တာကို ၀မ္းသာေပ်ာ္ရႊင္ မ်က္ရည္က်ၾကသည္ေလ..။သားသမီးက မိဘကို ၊တပည့္က ဆရာကို ဂါရ၀တရားထား တေလးတစားကန္ေတာ့တဲ့ ဓေလ့ဟာ စာေရးသူတို႕အတြက္ မဆန္းေပမယ့္ ရုရွားလူမ်ဳိးေတြအတြက္ေတာ့ အဆန္းတၾကယ္ပင္ျဖစ္ရသည္ေလ..။

ဘာပဲေျပာေျပာ ခ်စ္စရာျမန္မာဓေလ့ေတြကို ျမင္ေယာင္ေအာင္ျပသခြင့္ရသည့္အတြက္ စာေရးသူ ဂုဏ္ယူမဆုံးတာ အမွန္ပါ..။ျမန္မာဓေလ့ထဲမွ ျမန္မာ့ဆရာမ်ားသာမက ကမၻာမွာရွိတဲ့ဆရာေတြ အားလုံးရဲ႕ တာ၀န္ႏွင့္ သြင္ျပင္အက်င့္စရိုက္ကေတာ့ ေစတနာ ၊၀ါသနာ၊ အနစ္နာ အျပင္ အၾကင္နာတရားမ်ားစြာကို အေျခခံထားၾကတာမို႕ အထက္ပါကဗ်ာႏွင့္ ဆရာ့ဆရာအားလုံးကို ဂုဏ္ျပဳရင္း ဆရာ့ဂုဏ္ကို ေဖာ္ညႊန္းလိုက္ျခင္းသာျဖစ္သည္..။ကဗ်ာေလးကို မိတ္ဆက္ေပးရမယ္ဆိုရင္-
ကဗ်ာ ပထမအပိုဒ္မွာေတာ့ - ဆရာဆိုတာ ဥယ်ာဥ္မွဴးႏွင့္တူတဲ့ အေၾကာင္းကိုေဖာ္ျပထားသည္..။ကိုယ္တုိင္ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ စိုက္ပ်ဳိးၿပီး ရွင္သန္ၾကီးထြား သီးပြင့္လာတဲ့ ပန္းကေလးေတြကို အရမ္းေပ်ာ္ေနတဲ့ သူအျဖစ္ ေရးဖြဲ႕ျပထားျခင္းသာ..။


ဒုတိယအပုိဒ္ကေတာ့ အေမွာင္မွာ အလင္းရဖို႕ ကို္ယ္တိုင္ေလာင္ၿမိဳက္ အနစ္နာခံၿပီးမွ ၿပဳံးေပ်ာ္ခ်င္တဲ့ ဆရာ့ရုပ္သြင္ကို လွစ္ဟျပလိုက္ျခင္းသာ..။

တတိယအပိုဒ္ႏွင့္စတုတၳအပိုဒ္မွာေတာ့ ေနရယ္လရယ္ မိရယ္ဘရယ္ ႏွင့္ခိုင္းႏိႈင္းရင္း ဆရာ့ေစတနာကို ေပၚလြင္ေအာင္ေဖာ္ျပရျခင္းသာ..။

နိဂုံးပုိဒ္ကေတာ့ ေမးခြန္းပုံစံေလးဖြက္ၿပီး အေျဖကို လွစ္ဟရင္း ဆရာအေၾကာင္းကို ေျပာျပလိုက္တဲ့ ပုံစံကုိေရးလိုက္ျခင္းသာျဖစ္သည္..။

ကဗ်ာကို သံစဥ္သြင္းၿပီးဆုိၾကည့္ရင္လည္း ဟစ္ဆိုလို႕အဆင္ေျပသည္တာေတာ့အမွန္ပင္..။ ျမန္မာလိုေတာ့ ဆရာႏွင့္ပတ္သက္တဲ့ကဗ်ာေလးေတြ မၾကာခဏဆိုသလို စာေရးသူေရးျဖစ္ပါသည္..။ ရုရွားလိုေတာ့ ရွားရွားပါးပါး စကားလုံး လွလွ ကာရန္လွလွလိုက္ေရြးရသည္မို႕ စာေရးသူအတြက္ေတာ့ အခက္ေတြ႕သည္က အမွန္ပါ..။ ၾကိဳးစားပန္းစား ႏွလုံးသားထဲမွ ညွစ္ထုတ္ ေရးထားရသည္မို႕ ေမာ္စကိုေရာက္ အမွတ္တရျဖစ္မည္လို႕ထင္ပါသည္..။အဓိကကေတာ့ ျမန္မာ့ဆရာႏွင့္တပည့္ သေဘာသဘာ၀ကို ရုရွားဆရာဆရာမေတြကို လွစ္ဟျပခ်င္တဲ့ သေဘာသာျဖစ္သည္မို႕ အမွားယြင္းရွိရင္ ျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္ေပးပါလို႕ ေမတၱာရပ္ခံလ်က္....။

" ၾကင္နာျခင္းမ်ားစြာ
အစဥ္လာ မယြင္းမွားပါတဲ့
ဆရာ့ေစတနာပန္း
ေျမကမၻာထူးတင့္ဖို႕
ေ၀ဆာကာ ဖူးပြင့္လို႕လန္း "
ပါေစလို႔ ဆုေတာင္းလိုက္ပါတယ္..။


အမွတ္တရ-
ရႊမ္းသိဃၤ(တနသၤာရီ)
(MUCTR -MOSCOW)


( ကဗ်ာခ်စ္သူတို႕ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးၾကပါေစ..။)

0 comments:

Post a Comment